Treść tej sekcji pochodzi bezpośrednio z dokumentacji gry Warlords Battlecry 2.

W grze Warlords Battlecry II bohaterowie i niektóre jednostki mogą rzucać zaklęcia.

Jednak tylko bohaterowie posiadają księgę zaklęć i potrafią uczyć się nowych czarów. Informacja o liczbie punktów Mana, którymi dysponuje dany bohater, znajduje się w panelu sterowania. Umieszczona jest poniżej niewielkiej niebieskiej tarczy, z prawej strony rysunku bohatera. Kliknięcie tarczy prawym przyciskiem myszy lub naciśnięcie klawisza "S" powoduje wyświetlenie księgi zaklęć.

Z rzuceniem każdego zaklęcia wiąże się określony koszt. Punkty Mana odejmowane są za każdym razem, gdy bohater rzuca zaklęcie, bez względu na jego powodzenie. Brak dostatecznej liczby punktów Mana uniemożliwia rzucenie zaklęcia. Punkty te regenerują się z biegiem czasu - szybkość regeneracji zależy od znajomości Magii rzucającego.

Niektóre czary są z natury trudniejsze lub łatwiejsze, dlatego też posiadają modyfikator, który odnosi się do umiejętności rzucania Zaklęć bohatera w danej sferze magii. Jeśli rzucający opanował na przykład zaklęcia Piromancji na poziomie 13 i próbuje rzucić Ognisty Krąg (opatrzony modyfikatorem -2), umiejętność ta spada na czas próby do 11.

Studiować można jedenaście sfer magii. Dziesięć z tych sfer posiada po dziesięć zaklęć: cztery zaklęcia 1 poziomu, trzy zaklęcia 2 poziomu, dwa zaklęcia 3 poziomu oraz jedno bardzo rzadkie zaklęcie 4 poziomu. Zaklęć tych należy uczyć się w odpowiedniej kolejności, zależnie od poziomu. Ponadto istnieją trzy zaklęcia Zwyczajne, które zna każda jednostka rzucająca czary.

Bohater 1 poziomu nie może praktycznie rzucać zaklęć. Po osiągnięciu poziomu 2 i wyborze profesji Czarodzieja lub Kapłana trzy zaklęcia Zwyczajne przyswajane są automatycznie. Na 3 poziomie bohater wybiera specjalność i automatycznie uczy się pierwszego zaklęcia 1 poziomu w wybranej sferze magii. Wszelkie dalsze zaklęcia nabywa się za cenę punktów zdolności, po osiągnięciu przez bohatera poziomu 4 i kolejnych.

Poniżej opisano sposób, w jaki można obliczyć procentową szansę powodzenia zaklęcia.

  1. Załóżmy, że bohater rzuca zaklęcie Piromancji, np. Żywiołak Ognia.
  2. Sprawdź podstawową umiejętność rzucania Zaklęć bohatera w sferze Piromancji - powiedzmy, że wynosi ona 10. Zgodnie z Tabelą Zaklęć szansa wyniosłaby standardowo 45 %.
  3. Następnie sprawdź znajomość Magii bohatera - załóżmy, że wynosi 13. Zgodnie z Tabelą Magii przyznawany jest modyfikator +1, dzięki któremu umiejętność rzucania Zaklęć wynosząca 10 podnoszona jest do 11, przez co w Tabeli Zaklęć daje szansę 63 %.
  4. Sprawdź modyfikator Zaklęć dla rzucanego zaklęcia - w przypadku Żywiołaka Ognia wynosi on -4. W związku z tym umiejętność rzucania Zaklęć wynosząca 11 obniżana jest do 7, co zgodnie z Tabelą Zaklęć daje szansę 30 %.
  5. Jeśli bohater potrafi rzucać zaklęcia Runiczne, należy dodać wszelkie modyfikacje wynikające z zaklęcia Klejnot Mądrości. Można dzięki niemu dodać 20/30/40 % do wartości końcowej, zależnie od poziomu opanowania zaklęć przez rzucającego.

Zobacz takżeEdytuj

Wszystkie zaklęcia
Sfera Zaklęcie
Alchemia 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10
Chaos 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10
Iluzja 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10
Lód 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10
Natura 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10
Nekromancja 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10
Piromancja 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10
Poznanie 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10
Runy 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10
Tajemna 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10
Trucizna 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10
Uzdrawianie 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10
Zwyczajne 1 · 2 · 3 · – · – · – · – · – · – · –

Więcej z Fandomu